Blog

Adalar Kiremit Çatı Aktarma Ustası


August 15, 2016 Facebook Twitter LinkedIn Google+ Hizmet Bölgelerimiz


adalar-kiremit-cati-ustasi-1

Önce Bölgeye uygulanacak çalışma Için Adalar Kiremit çatı Alanında uzman ustalarımız keşif yaparak proje hazırlarlar.
Adalar Kiremit çatılarınızın Olduğu alanlarda nelere İhtiyaç duyulduğu Adalar Kiremit çattı ustalarımız Tarafından Uygulamaya konulur ettik.

adalar-kiremit-cati-ustasi-2

adalar-kiremit-cati-ustasi-2

Adalar Kiremit çatı ustalarımız Analiz Yapılan Adalar Kiremit Çatı yapilacak Bölgeye gegbekli duyulan malzeme saptarlar.
Adalar Kiremit çatılarınızın Olduğu alanlarda nelere Ihtiyaç duyulduğu Adalar Kiremit çattı ustalarımız Tarafından Uygulamaya konulur.

Öncelik Olarak İstanbul geneline Tüm bölgelerine Adalar Kiremit çatı Uygulamaları Adalar Kiremit çatı sistemleri profesyonel Adalar Kiremit çatı ustalarımız tarafında güven kalite ilkelerini siz Değerli müşterilerinine en Ekonomik Yazınız Fiyatlar ile sunmaktadır.Adalar Kiremit Çatı Ustalarımız Türkiye HİZMET genelinede A.Ş. vermektedirler.BİZE ULAŞIN

adalar-kiremit-cati-ustasi-3

adalar-kiremit-cati-ustasi-3

Adalar, Prens Adaları, İstanbul Adaları [3] ya da Kızıl Adalar, [3] İstanbul’un Anadolu Yakası’nın güney kıyılarının açıklarında Marmara Denizi’nin kuzeydoğu kesiminde yer alan A.Ş. kısaca Adalar Olarak Anılan takımadadır. on iki kayalıktan Oluşur üzerinde Büyüklü 9 ada kıyıya Yakın. [3] AYNI ZAMANDA İstanbul ilinin Bir ilçesini olusturan Adaların beşinde (Büyükada, Heybeliada, Burgazada, Kınalıada Sedefadası konut Vardır. Sivriada, Yassıada A.Ş., Kaşık Adası A.Ş. Tavşan Adası’nda imkb Sürekli Ettik Ettik Küçüklü Düzenli yapılaşma residential bulunmamaktadır.

Adalar ilçesinin merkezi Büyükada OLUP, 5 mahalleden oluşmaktadır ilçe; Büyükada’daki Maden Burgazada Heybeliada A.Ş., Nizam mahalleleri, Kınalıada A.Ş .. Göre Nüfusu 16.166′dır verilerine 2013.

adalar-kiremit-cati-ustasi-4

adalar-kiremit-cati-ustasi-4

Adalar, Tarih Boyunca Çeşitli kaynaklarda A.Ş. dönemlerde Çeşitli adlarla anılmıştır. Bunların çoğu yerin epey cogu yerin epey en yaygını Batı kaynaklarının Kullandığı “Prens Adaları” ya da “Prensler Adaları” dır. Hatta imparatorların sürgün yeri Olarak kullanıldıkları patriklerin Bu reklam adalara, Bizans Döneminde soyluların, prenslerin; kaynaklara Göre de kimi, Bizans İmparatoru II. Justin 567′de Büyükada’da görkemli Bir ​​saray ziyaretinde manastır yaptırdığı Için verilmiştir. Antik dönemde adalara Dimonisi Veya Demonisi (Cin Adaları) denmiş, nin Aristoteles “Demonisi” Heybeliada’da ilk kez bakır madeni Isleten Birinin adı oldugunu A.Ş . Adaların giderek ONUN Adıyla anıldığını ileri sürmüş, kendisi imkb Halkedon (Kadıköy) Adaları demiştir. Yunan filozof Artemidoros, Pitiusa (Çamlı), Romalı bilgini Plinius, Bizanslılar Burada Yaşayan keşişlerden Dolayi Papadonisia derken Propontidas (Marmara Adaları) (Papaz adaları, Keşiş Adaları) demişler Tabiat, tarihçi Hammer, Les Iles des Aziz (Evliya Adaları), Thomas Allom Demonesca, Türkler, Dolayi Kızıl Adalar diye adlandırmışlardır renginden topraklarının. [4]

Adalar’ın Marmara Bölgesi’ndeki Hakkinda Hakkinda Konumu su üstünde kalmış parçalarıdır peneplenin Adalar, Dördüncü Zaman başlarındaki yerkabuğu hareketleri sırasında boğazlar açılıp Trakya-Kocaeli penepleninin güney kesimleri sularla kaplanırken ,. Adaların, Kocaeli Yarımadası’nın batısını kapsayan eski Bir ​​kitlenin Parçaları oldukları, COĞRAFİ konumları A.Ş. jeolojik yapı özelliklerinin yanı Sıra, bölgenin denizaltı topografyasından da anlaşılmaktadır. Burada Haline GELİR sırt Bir’e derinlikte, güneydoğuya doğru derinleşen Bir platformu Kocaeli Yarımadası’na doğru yavaş yavaş yükselerek Büyükada ile Dragos Arasında 10-15 metre. Yapılan Olçum adalar Arasında bütün, Araştırmalar A. Ş, sular Altında kalmış eski Bir ​​nehrin vadileri Olduğu sanılan olukların;. Adaların kuzeybatısında da Boğaziçi kanalının devamı Olduğu tahmin edilen Bir oluğun varlığını göstermektedir.

. Adalar Çeşitli yükseklikteki tepelerden Oluşur Büyükada’nın, Yüce (Aya Yorgi): 203 m, İsa (Hristos): 163 m, Tepeköy (Nevruz): 150 m, Avcı: 145 m’lik dört tepesi; Heybeli’nin Değirmen: 136 m, Köy 128 m, Makarios 98 m, Ümit 85 m yükseklikteki dört tepesi, 115 m, Teşvikiye: 115 m, Manastır: 170 m’lik Bayrak (Hristos) Tepesi, Kınalı’nın Çınar Burgazadası’nın 93 m’lik üç tepesi Vardır. Sedefadası 55 m’lik, Yassıada 46 m, Sivriada 90 m, Kaşıkadası 13 m, Tavşanadası da 40 m’lik birer tepeye sahiptirler. Adalarda akarsu göl yoktur Ettik.

Büyükada, Haybeliada, Burgaz Kaşıkadası merkez grubudur Ettik. On iki Büyük Gruba ayırmak mümkündür üzerinde adaları merkez ziyaretinde Çevre Olarak Bu Adalar, çevredeki Sedefadası, Tavşanadası, Yassıada’da, Sivriada Kınalıada’dan daha yüksektir Ettik.

Adalar’ın İstanbul’a uzaklıkları, En Yakın Kınalıada, en uzak Tavşanadası olmak Üzere 7 deniz 13,5 deniz mili (25 km) Arasında değişir. Miliyle Yassıada ile Sivriada hariç Adalar, en batıdaki Kınalıada’dan en doğudaki Sedef Adası Arasında Kuzeybatı- güneydoğu 12 km’lik Bir Hatta dizilidir doğrultusunda.

Takımadaları 9 ada Dışında, Bostancı ile Kınalıada Arasında suyun oldukca sığ Olduğu BÖLGEDE, biri Bostancı, Diğeri Maltepe açıklarındaki sığlıkta, üzerlerinde fener Bulunan üzerine on iki Kayalık Yer alir olusturan. Bu kayalıklardan Bostancı’ya Yakın Vordonos Adası Olarak olanı bilinir. Bu adacığa Yıldız Kayalığı da denir. Maltepe’ye Yakın olanının adı imkb Dilek Kayalığıdır. [5]

Adaların toprağı, demir oksitli kırmızı topraktır. Kireç tabakalarına karışmış bol miktarda demir filizi Toprağa kızıl Bir renk Verir. Bu toprak, ağaç, meyve, sebze, çiçek tarımına elverişlidir. Bakımından zengindir Çevre. Maden Büyükada’da, Maden semtinde, eskiden demir çıkartılıp işlendiği ; . Heybeliada Çamlimanı’nda bakırla karışık demir yataklarının Bulunduğu, AYRICA saf bakır madeni çıkarıldığı Için adaya “bakır” anlamında Halki adı verildiği, boraks madeninin de Bulunduğu bilinmektedir Günümüzde Demir ve bakır madenleri tükenmiş durumdadır. [6]

İstanbul kentinin aynıdır çizgileriyle Adaların iklimi ana. Ancak konumları NEDENİYLE Bazi Özellikler de Gösterir. Sıcaklık birkac Dereceli daha fazladır. Kışın kar pek az Görülür. Yazin da İstanbul’un Diğer bölgelerine oranla daha az Yağış ALIR. Sise az rastlanır çabuk dağılır Ettik. Sonbahar, GENELLİKLE ilkbahardan daha sıcak geçer. Ilkbahar Özellikleri aylarının birkac hafta icinde sona erer geçilir yaza Ettik. Rüzgar Rejimi de genelde İstanbul’un aynıdır, ama Adaların konumları bu rüzgarların etkilerini yumuşatır. Aydos, Kayış Dağı, Alemdağı, Küçük’e Bulunan Karşı kıyıda Büyük Çamlıca tepeleri, Kınalıada A.Ş. hariç Diğer adaları poyraz rüzgarından Korur. kışın daha çok Karayel eser. Batı rüzgarı mayıs ayından itibaren aralıklarla esmeye baslar. Batı-karayel adalar ÇEVRESİNDE fırtınalara yol açan en tehlikeli rüzgarlardır. Sonbahar, kış ilkbahar aylarinda zaman zaman esen lodos, adaları ısıtır Ettik. Sıcak mevsimlerde imkb, benzetilmiş Bir rüzgar Olan meltem havayı serinletir. Bu iklim Ettik rüzgar Özellikleri adaları sevilen Bir yazlık Ettik dinlenme yeri yapar.

Büyükada’nın Doğal Görünümü Adalar zengin Ettik Çeşitli bir bitki örtüsünü sahiptir. Makiler Doğal oluşturur hakim Çamlar Ettik. Örtüyü Akdeniz ikliminin TİPİK bitkisi Olan makiler, ilkbaharda Birden rengarenk çiçeklenir hoş kokular Yayar Ettik. Taşmeşesi, süpürge Calisi, sakız, kocayemiş, katırtırnağı, mersin , ardıç bodur, Yüklü AYRICA yabani zeytin, kekik, lavanta, adaçayı, zakkum Sık rastlanan türlerdendir. Adalar deyince hemen akla gelen Çamlar, makilerden Sonra en Yaygın bitki ağaç türüdür Ettik. en çok Heybeliada’da Görülen Çamlar, kızılçam da denilen “Pinus Brutia “lar grubundadır. Büyükada’nın Kuzey kesimlerinde fıstık CAMLARI Manastır, yollarda Akasyalar, ıhlamurlar, bahçelerde Çeşitli süs Mezarlıklar ÇEVRESİNDE serviler meyve ağaçları bulunur Ettik Ettik. Adaların karakteristik bitkilerinden biri de mimozadır. Mimozalar aşağıdaki Adaların Gülleri e, şebboyları, petunyaları, lale glayörleri, beyaz sarı ponpon gülleri, sümbülleri Ettik, ortanca ünlüdür kasımpatıları Ettik.

Meskun adalarda av hayvanı kalmadığı gibi artık tavşan da yoktur. Tavşanadası, Sivriada Sedefadası’nda adatavşanı bulunur Ettik. Bölge kuş Açısından zengindir. Martılar, kargalar, karabatak, ispinoz, serçe, kızılgerdan (narbülbülü), kaya güvercini, sığırcık, saksağan, saka Vardır . Av kuşlarından, mevsiminde keklik, bıldırcın, çulluk, yabani kaz Görülür. Tarih Boyunca balıkçılığın Ana uğraş oldugu ünlü adalarda 1950′ler, hele de 1970′lerden Sonra balık cinslerinin Büyük kisminin nesilleri hızla tükenmiştir.

Adalarla İlgili tarihlenebilen ilk olay, Makedonya Kralı Büyük Iskender’in komutanlarından Antigonos’un Dimitrios Poliorkites’in MÖ 298′de, o dönemdeki adı Panormos (Emin Liman) Olan Burgazada’da babasının adına A.Ş. anısına Bir kale insa ettirmesi Ettik oğlu adaya Antigoni Adını vermesidir. Burgaz’ın Tepesinde, 1860′ta Helenistik döneme ait üzeri Latince Yazılı Bir mezar taşı bulunmuştur.

1930 Yılında Rum Mezarlığı ÇEVRESİNDE bulunan, Büyük Iskender’in babası II adadaki. Filip’e ait Toplam 207 sikkeden meydana gelen Büyükada Definesi; . İstanbul Arkeoloji Müzesi koleksiyonuna DAHİL edilmistir Bu Büyükada’yı tanımlamak Tarihinin derinliğini gözler Önüne sermesi münasebetiyle Büyükada tarihi Açısından Önemli Bir yere sahiptir. [7]

Yannis Orfanotrofos’un Konstantin Dalassenos’u Yassıada’ya sürgün etmesini gösteren Bir minyatür. Bizans Döneminde tarih sahnesinin aydınlığına asıl Adalar, Bizans kaynaklarıyla Girer Ettik. 330′da İstanbul’u başkent yapmasından Sonra Adaların hem sürgün yeri hem de manastırlar bölgesi Olarak Kullanıldığı Roma İmparatoru Constantinus’un, AYRICA Burada Roma Tapınakları Bulunduğu, Bizans dönemindeki manastırların bu tapınakların Üzerine kurulduğu, bölgeye ait Bizans Kaynaklı ilk bilgilerdir. Adaların Bizans Tarihinde önemi kazanması 567′de İmparator II. Büyükada denen Justin’in, o dönemlerde Megale (Büyük) ‘ da Bir saray yaptırmasıyla baslar. Adalarda, bu Tarihten Sonra sanat arda manastırlar, kiliseler Insa havale.

Ulaşımı güç, kaçmanın adeta imkansız Olduğu adalar, asıl ünlerini din Ettik taht kavgalarıyla sarsılan Bizans’in sürgün Ettik çile beldeleri Olarak kazanmışlardır. Anakaraya yakınlığından Ötürü Kınalıada, sürgünlerde en çok Tercih edilen yerdi. Özellikle 8. Yüzyılda Ettik sonrasında Gözden düşen din adamları, Siyasal rakip Olarak Görülen saray Mensupları, prensler, naipler Hatta imparator Ettik imparatoriçeler, çoğunlukla da ağır işkenceler Altında, gözlerine mil çekilerek adalara sürgün edilmişler, Orada hayat boyu çile doldurmaya ya da ölüme terk edilmişlerdir.

Bizans İmparatoru IV. Romanos Dyojen (hükümdarlığı 1067-1071), sonra uğradıktan 1071′deki Malazgirt Savaşı’nda Selçukluların bozgununa VII ardılı. Manastırı’na sürgüne yollandı. Mikhail Dukas Tarafından gözlerine mil çektirilip Kınalıada Metamorfoz (Başkalaşım) 1072 Diyojen 4 Ağustos ‘ de Orada öldü.

Ancak adalar, Bizans Döneminde de sadece sadece sadece sadece manastırlardan, sürgünlerden ibaret değildi A.Ş. zindanlardan. Manastırların, kiliselerin zenginliği, Adaların Bizans Döneminde de defalarca kuşatılmasına, yağma edilmesine neden Olmuştur. 1204′te, IV. Haçlı Seferi’ne çıkan Latinlerin Komutanı Venedik Doju Enrico Dandolo, askerlerine, ikmal Için Trakya Yerine Adaları yağmalamalarını öğütlemişti. 1182′de yerli halk Haliç’teki Latin mahallerini yağmalayıp İnsanların birçoğunu öldürüp Bir kısmını da köle Olarak sattıklarında Kirima uğrayan halktan Gemilerle kaçmayı Başaranlar, Büyükada önleribe demirlemiş, misilleme Olarak adanın doğusundaki Kariye Köyü ile zengin Kadınlar Manastırı’nı yağmalayıp ateşe vermişlerdir. 1302′de İstanbul önlerine gelen korsanlar Giritli Eğribozlu, Şehrin surlarını aşamayınca adalardaki manastırları yağmalamış, keşişleri kollarından bacaklarından gemi direklerine asarak yeniden İstanbul önlerine gelmişler, İmparator II ettik. A.Ş. Hermes Paleologos’tan keşişler Için Yüklü Bir Fidye almışlardır. [6]

Adaların Osmanlı egemenliğine geçmesi 1453′te II. Mehmed’in İstanbul’un kuşatması sırasındadır. Kentin kuşatılmasından Bir Süre Sonra donanma ile adalar Önüne gelen Kaptan-ı Derya Baltaoğlu Süleyman Bey, kendiliklerinden teslim Olan Kınalıada, Burgazadası Heybeliada’yı Almış, karalahana ile çevrili Büyükada da Güçlü Bir direnişten Sonra düşmüş Gün önce fethedilmiştir adalar İstanbul’dan 42 ziyaretinde Ettik. Fetihten Sonra manastırlar boşaltılmış, Adaların Rum halkinin cogu buralardan göçmüş, bölge Bir Süre canlılığını yitirmiş, DAHA SONRA keşişler yavaş yavaş eski yerlerine dönmüşler; Osmanlı Döneminde patrikhaneye adalarda toprak Kullanım A.Ş. Olduğu gibi eskiden Mülkiyet Hakları verilmiş adalar ziyaretinde, manastırların ağırlık taşıdığı köy yapılarını sürdürmüşlerdir.

Büyükada Rum Yetimhanesi’nin Havadan Adalar Sergisi’nde Yer Alan Bir Fotoğrafı. (2014 6 Ocak) Evliya Çelebi Seyahatname Adlı yapıtında Büyükada’da iki, Kınalıada’da Bir balıkçı Köyünün varlığından söz etmektedir. [3] 18. yüzyıl sonlarına kadar, savaş korsan talanlarına Ettik, donanma tayfalarına Veya yeniçerilerin zorbalıklarına, devlet müsaderelerine, zorunlu göçlere Veya iskana sahne olmuş; YAPILAŞMA Yapılaşma yerleşim Yapıları Sürekli değişmiştir.

Uzun Sureler günlük Yaşamdan Dinsel mekanlara, yortulara, bayramlara, törenlere Kadar Rum nüfusun damgasını Taşıyan adalara, İstanbul’un fethinden Sonra Karadeniz Bölgesi’nden GETİRİLEN Türk halktan Bir bölümünün yerleştirildiği bilinmektedir. Bazi paşaların, zengin Adlı Ettik nüfuz sahibi saray mensuplarının adalara Kısa Süreli ziyaretler yaptıkları, bu ziyaretler sırasında buralarda hastane, okul, köşk gibi Binalar Insa ettirdikleri, İstanbul’da çıkan salgınlar, örneğin 1562′deki veba salgını sırasında İstanbullu A.Ş. zenginlerin kimi yabancıların salgından korunmak Için adalara sığındıkları biliniyorsa da, 19. yüzyıla Kadar nüfus çoğunluğunu Rumlar oluşturmuştur. Önce Fransızlar, DAHA SONRA da İngilizler olmak Üzere Batılıların gezi, ticaret, yazlık gibi amaçlarla adalara gelmelerinin, Yaşamın değişmeye, canlanmaya başlamasının tarihi ancak 18. yüzyıl sonlarına Kadar gider. 19. Yüzyılın ikinci Yarısında Ege adalarından İstanbul adalarına doğru Bir göç hareketi Görülmüş, özellikle balıkçılar adalara yerleşmişlerdir. Kınalıada’ya Ermeni cemaatinin yığınsal sekilde yerleşmesi de 19. yüzyıldadır. [8]

Rum Ortodoks Patrikhanesi’nin manastırların Özel imtiyazlara A.Ş. Mülkiyet haklarına Sahip bulundukları adalarda, 19. yüzyıla gelindiğinde Osmanlı toprak düzenindeki değişmelere Bağlı Olarak topraklar zengin Rum beylerinin, patriklerin, bankerlerin nüfuzlu, Fransız elçilerin, İngiliz tüccarların Ettik Ettik (1857′de İngiliz Elcisi Henry A.Ş. Bulwer Yassıada’yı Satın Almış daha Sonra Mısır Hıdivi İsmail Paşa’ya satmıştır), paşaların mülkiyetine geçmiştir.

Adaların tedavi, dinlenme A.Ş. eğlence yeri Olarak da ün kazanmaları; Sürekli Ettik yazlık nüfuslarının Hızlı Artış göstermesi İçin, 19. Yüzyılın ortalarına, adalara Düzenli vapur seferlerinin başlamasına Kadar beklemek gerekecektir. 19. Dizi Başlarında adalara Ulaşım pazar kayıklarıyla sağlanırken 1846′da küçük vapurlarla Başlayan Seferler İhtiyacı karşılamaz olunca Şirket-i Başlamıştır işletilmeye Hayriye Vapurları. 19. Yüzyılın 1.200 civarında Olan nüfus 1850′lerde sadece sadece sadece sadece Büyükada’da 2-3 bine Başlarında, 1865′te Toplam 6.000′e, 1900′de resmi kayıtlara Göre 12.000′e ulaşmıştır. 20. Yüzyılın Başına doğru adalar, artık sadece sadece sadece sadece Rum, Ermeni, sonra da Yahudi azınlıkların yerleşme YAZLIK bölgesinden Ettik; . Kutsal yerleri, manastırları, kiliseleri, ruhban Okullarıyla sadece sadece sadece sadece Dinsel eğitim Faaliyet alanlarından ibaret Değildir Ettik Tanzimat sonrasının değişme süreci ” icinde Batılı yaşama Özenen Osmanlı ricalinin devlet, paşaların, Beylerin de yazlık Olarak benimsemeye başladıkları Bir yerdir. 1850′de Bahriye Mektebi’nin Heybeliada’ya taşınması, askeri Tesislerin, okulların, camilerin YAPILMASI, Tanzimat sonrasında Türklerin de yapılaşma yapılaşma yerleşim kullanıcının kullanıcının alanı Olarak ilgisini çekmeye başlamasıyla, giderek İstanbul yaşamıyla bütünleşmiştir. 20. yüzyıl başlarından itibaren adalar artık Müslüman Türk nüfusun da seçkin bir sayfiye yeri; özellikle bahar A.Ş. yaz aylarinda rağbet edilen Bir eğlence dinlenme bölgesi, A.Ş .; zarif yapılarla süslü Bir semti olmustur “Kibar”. I. Dünya Savaşı sırasında Hıristiyan Müslüman A.Ş. cemaatlerin birbirlerine Karşı kışkırtıldığı huzursuz Bir dönem geçirmiş; Bahriye Nezareti Tarafından, askeri ogrencilerin yerleştirilmesi Için Heybeliada’ki Ruhban Okulu’na, Elen Ticaret Okulu’na, Rum Kız Yetimhanesi’ne el konmuştur. Mütareke yıllarında masrafları isim kuvvetleri adalara da gelmiş; yine aynı yillarda 1917′de Rusya’da meydana gelen Devrimden kaçan Beyaz Ruslar Bir Süre Için adalardaki manastırlara evlere yerleştirilmişler Ettik, daha Sonraki yillarda KURUP işlettikleri plaj, gazino, lokanta gibi işletmelerle Adaların yeniden canlanmasına katkıda bulunmuşlardır.

Lev Troçki’nin Büyükada’da 1929 ile 1933 Yılları Arasında Yaşadığı evi İstanbul’un kurtuluşundan Sonra Rumların Bir bölümü yurtdışına göç ettiğinden, işlettikleri lokantalar, Pansiyonlar, DÜKKANLAR kapanmış, Adaların Yaşamında yokluklar hissedilmiştir. Cumhuriyet’in İlanı’ndan Sonra adalar, Mustafa Kemal Atatürk’ün A.Ş. Cumhuriyet Halk Partisi ileri gelenlerinin gösterdikleri ilgiyle yeniden canlılık kazanmaya Başlamıştır. ONUN yil Büyükada’daki Yat Kulübü’ne (Anadolu Kulübü) gelerek Burada dinlenmiştir itibaren Atatürk 1928 yazından. İsmet İnönü de 1924′te rahatsızlığı sırasında dinlenmek,, Için geldiği,, Heybeliada’da kiraladığı evi DAHA SONRA almıştır satın. eV, DAHA SONRA İnönü Vakfı Tarafından müzeye çevrilmiştir. Kardiyo dönemlerde Büyükada’da yaşamakta Olan ünlü Bir sürgün de Ekim Devrimi’nin ihanetle suçlanarak 1929′da Rusya’dan çıkarılan Leon Troçki’dir OLUP Stalin Döneminde önderlerinden. Troçki’ye anılarını Burada yazmıştır.

II. Dünya Savaşı sonrasında, adalar, özellikle de Büyükada, azınlıkların sonraki yıllarında servetler edinmiş Türk zenginlerinin, siyaset adamlarının da ilgisini çekmiş, gecelere düşük Olan arsa fiyatlari buralarda yazlık Köşkler, villalar yapilmasini hızlandırmıştır. Savaş için Ahşap mimarinin Yerini yavaş yavaş Kagir binalarin, HATTA birkac katlı apartmanların Almaya başlaması da bu yıllara rastlar.

Türk Deniz Kuvvetleri Tarafından satın Yassıada’da Alınan Bilgiye 1947′de, 27 Mayıs Darbesi’nden (1960) Sonra Dağıtımı dağıtımı Kurulan mahkemelerde Demokrat Partililer yargılanmıştır.

1950′lerden Sonra, Adaların Toplumsal yapı A.Ş. nüfus bileşiminde önemli Diğer Diğer değişmeler olmustur; 6-7 Eylül 1955 Olayları, 1964′te Rumların zorunlu Göçe tabii tutulmaları 1974 Kıbrıs Harekatı, Eylül 1980 12 darbesi gibi Siyasal gelişmelerin etkisiyle Başta Rumlar olmak Üzere yerleşik Azınlık nüfusun adaları ziyaretinde Türkiye’yi terk etmesinin yarattığı nüfus gerilemesi, yine 1940′larda Başlayan aMA 1960, hele de 1980′den Sonra hızlanan Doğu illeri Ağırlıklı iç göçle dengelenmiştir. Bu iç göçün Sonuçları, Adaların Toplumsal yapısında gözle Görülür Bir değişme olmustur.

Adaların Yakın Tarihinde Yaşanan en sarsıcı olay, 19 Şubat 1994′te Belediye Başkanı Recep Koç’un uğradığı silahlı saldırı Sonucu, görevi başında yasamini kaybetmesidir. [9]

Adalar’da İlk Belediye örgütü 1868′de Yedinci Daire-i Belediye Adıyla Kurulmuştur. Idari yönden, 1908′de, Meşrutiyet’in ilanından Sonra mutasarrıflık Olan Adalar’a Emin Paşa ilk Mutasarrıfı Olarak tayin edilmistir. 1984′e Kadar İstanbul Belediyesi’ne Bağlı Bir Şube Müdürlüğü Iken 1984′ten bu Yana İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sınırları icinde Bağımsız Bir belediyedir. Günümüzün Adalar İlçesi, Büyükada’da Maden Nizam, AYRICA Kınalıada, Burgazadası, Heybeliada A.Ş. olmak Üzere beş mahalleden oluşmaktadır. Sedefadası, Büyükada Maden Muhtarlığı’na bağlıdır. İlçenin merkezi Büyükada’dır.

Adalar’ın Bir Yandan seçkin ziyaretinde zengin Bir yazlık semt olmasi, Yandan Turistik yönü, Büyükada BASTA olmak uzere, öte ilçede Hizmet Sektörü Ağırlıklı Bir Faal nüfusun barınmasını sağlamakta, bu sektör kendine gegbekli işgücünü daha çok adalara Dışarıdan gelen göçten devşirmektedir.

Altyapı [Dil | Kaynağı Dil] . Toplam 20.000 civarında konut, 2500 civarında işyeri Bulunan İlçede, bu yerlerin% 90′a Yakın Kısmı yazlık Olarak faaldir . 899 adet tarihi eser bina Mevcuttur Adaların sistemi, Bostancı’dan Kınalıada’ya, Küçükyalı ELEKTRİK ‘ dan Burgazada’ya, Dragos’tan Heybeliada Büyükada’ya, Kartal’dan Büyükada’ya A.Ş. (Sedefadası da Büyükada’dan beslenir) olmak Üzere beş Ayrı deniz kablosu ile karşılanmaktadır. Caddeler Ettik sokaklarda fotosel ile Aydınlatma sisteminden yararlanılmaktadır. Adaların su İhtiyacı 1990′lara kadar, Ömerli Barajı’ndan Bostancı’ya gelen ana borudan Gemilerle taşınarak karşılanırken 1996 Yılında İSKİ ‘Tarafından nin, Büyükada, Heybeliada, Burgazadası, Kınalıada Sedefadası’na A.Ş., karada 4305 m, Üzere Toplam 18205 m boru döşenerek olmak denizde İMKB 13900 m, Adalar, İSKİ’nin Asya yakasındaki su’nun şebekesi sistemine bağlanmıştır. [11]

31 Aralık İtibariyle Adaların Nüfusu 16.166 kişidir. 2013 Adalar’da Yaşayan Azınlık nüfusunun Çeşitli toplumsal, siyasi olayların sonucunda dönem dönem buradan ayrılması, [kaynak belirtilmeli] YAPILAŞMA Yapılaşma yerleşim alanlarının az Olması yeni yapılaşmaya SınırlıSorumlu olanak Tanınması gibi nedenlerle Sürekli oturan nüfus 10 bin ile 20 bin Arasında değişmektedir Ettik. YALNIZCA Büyükada, Haybeliada, Burgazada Kınalıada’da Sürekli konut Vardır Ettik. Yassıada’da uzun Süre deniz kuvvetleri tesislerini barındırtıktan Sonra 1990′lı yillarda Kısa Bir Süre Için İstanbul Üniversitesi Balıkçılık Su Ürünleri Fakültesi’ne devredilmiştir Ettik.

Adalar halkı, Sürekli ikamet Ettik Eden sadece sadece sadece sadece yaz aylarinda (yazlıkçı) ikamet edenler Olarak üzerinde on iki Gruba ayrılabilir. Adalar, YAZLARI Yoğun BIR iç turizm hareketine sahne olmakta, bu nedenle de nüfus, yıl ve icinde önemli Diğer Diğer oynamalar göstermektedir. A.Ş. Adaların Nüfusu yaz aylarinda Nisan Mayıs’tan itibaren artarak, Temmuz-Ağustos aylarinda Büyükada’da 30.000 (Sedefadası Dahil), Heybeliada 20.000, Burgazada 7.000 Kınalıada 15.000 olmak Üzere, Toplam 72.000 civarina ulaşmakta, günü birlik ziyaretçilerle ilçe Nüfusu 140.000 kişiyi bulmaktadır. [12 ziyaretinde A.Ş. ]

Büyükada İskelesi Adalara, Coğrafi konumları NEDENİYLE YALNIZCA deniz yoluyla Ulaşım sağlanabilmektedir (vapur, motor Deniz Otobüsleri A.Ş.). Adalar’a ILK vapur seferleri Galata Köprüsü’nden 1846 Yılında Başlamıştır. [Kaynak belirtilmeli]

Günümüzde, onu gün karşılıklı olarak Şehir Hatları Vapurları ile Kabataş-Kadıköy-Kınalıada-Burgazada-Heybeliada-Büyükada Bostancı-Kınalıada-Burgazada-Heybeliada-Büyükada Seferleri Ettik, İstanbul Deniz Otobüsleri ile de Kabataş-Kınalıada-Burgazada-Heybeliada-Büyükada-Bostancı seferleri düzenlenmektedir. Bunlar Dışında motorlarla (Mavi Marmara Prens Tur, Dentur, Turyol) hem adalar Arasında hem de adalardan Bostancı, Maltepe, Kabataş, Kartal Yalova’ya Seferler düzenlenir Ettik.

Adalardan En Yakın Noktaya ulaşım 25 dakika bir Bir sürerken, en uzak noktadan ulaşım Yaklasik 1,5 saat sürmektedir. Adalar’a sefer yapan firmalar genelde yaz kis Olarak 2 tarife kullanmaktadır Ettik. Bu içi Hafta Sonu günlerde değişmektedir A.Ş. da Hafta Şıklığı seferlerin. İlgili Seferler tarifeler kullanılarak takip edilebilmektedir.

Adalar’da az sayıda kamu taşıtının Dışında, Motorlu Taşıt Kullanımı yasak oldugu icin iç ulaşım atlı faytonlar Tarafından sağlanmaktadır. Bisikletler de Yaygın ulaşım araçlarıdır.

Heybeliada Deniz Lisesi Adalarda 1 anaokulu, 4 ilkokul, 3 ortaokul 3 lise bulunmaktadır Ettik. Heybeliada Deniz Lisesi 1773 Yılında Kaptan-ı Derya Cezayirli Gazi Hasan Paşa Tarafından Kasımpaşa Tersanesi’nin darağacı semtinde Mühendishane-i Bahr-i Hümayun adı Altında ilk deniz okulu Olarak faaliyete geçirilmiştir. 1851 Yılında Heybeliada’ya taşındıktan Sonra İkinci Dünya Savaşı NEDENİYLE 1941 Yılında Mersin’e intikal ederek Faaliyetlerine Orada devam Etmiştir. Heybeliada’ya Cennetin intikal tekrar 1946 Yılında Deniz Harp Okulu ile müşterek Bir komutanlık Altında Öğretim yapan Deniz Lisesi 1963 Yılında müstakil Bir komutanlık olmustur Ettik. Yeni modern tesislerine Ettik Deniz Çalma Okulu’nun Tuzla’daki Bulunan 1985 Tarihine Kadar Heybeliada’da taşınması ile boşaltılan Tesisler Deniz Lisesi Komutanlığı’na devredilmiştir. [30]

1844 Yılında din Yetiştirmek Için faaliyete Geçen Heybeliada Ruhban Okulu, 1923 Yılına Kadar Yuksek Ortodoks Teoloji Okulu Adını taşımıştır Adami. DAHA SONRA Bulunduğu ada ile özdeşleşerek Heybeliada Ruhban Okulu Olarak anılmaya baslar. Türkiye’deki Tüm Özel yüksekokulların devlet denetimine girmesi Ile Ilgili karar neticesinde, bu Fener Rum Patrikhanesinin Karşı tutumu NEDENİYLE okulda teoloji eğitimi kaldırıldı 1971 Yılında okul yalnız lise Ettik düzeyinde eğitim vermeye devam etti. olmayan değişikliğe razı 1971-1972 Döneminde “Heybeliada Özel Rum Lisesi” Adını alan okul, resmen açık durumudaysa da, öğrencisi yoktur eğitim yapilmamaktadir Ettik eğitim .

Adalar’da Sağlık Hizmetleri, Adalar Toplum Sağlığı Merkezi, Kartal Lütfi Kırdar Eğitim Araştırma Hastanesi Büyükada Ek Hizmet Binası A.Ş. Belediye Sağlık İşleri Bölümü sürdürülmektedir Bulunan bunyesinde bulunan. Kara A.Ş. deniz ambulansları MEVCUT OLUP, acil durumlarda Ettik gerektiğinde İstanbul’daki Diğer hastanelere hasta sevki yapılmaktadır.

Adalar Müzesi İstanbul’un Kültürel Ettik Doğal Mirası cok icin Özel Bir Yer Olan Adalar 2010 yilindan beri Adalar Müzesi Adlı Bir müzeye de sahiptir. İstanbul’un ilk tek çağdaş kent müzesi Olan müze, Büyükada’nın dogusunda, ziyaretinde en eski Tarihsel YAPILAŞMA Yapılaşma yerleşim yeri Olan Aya Nikola Bölgesinde Kurulmuştur. Adalar Vakfı İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansının Desteği ile kurulmuş Olan müzenin Kalıcı sergilerinin Yer Aldığı ana binasına işbirliği, yenilenerek kullanima sokulan eski Bir ​​helikopter Hangarı da eklenmiştir A.Ş. Adalar Belediyesi’ni ziyaretinde.

Muze, Prens Adaları’nın jeolojik oluşumundan bugününe uzanan hikâyesini Binlerce Osmanlı arşiv belgesi, fotoğraf, Yüzlerce belgesel filmi Bugünün Adalar’ını video Klipler belgeleyen, Adalar’da Hizmet veren kamu kurumlarının arşivlerinden Elde edilen dökümanlar, Sözlü tarih kayıtları, Adalılar’ın bağışlarından OLUŞAN Bir koleksiyon ile sunmaktadır.Plakalı.

Aya Yorgi Manastırı Bizans Döneminde adalarda Yaşamın merkezi, dini işleve Sahip oldukları Kadar Siyasal mücadelelere de fon teşkil etmiş manastırlardır. Sonraki dönemlerde Bulunan kalıntılar, batmış Bir adacık Olan Vordonos Kayalığı Dahil, Adaların tümünün uzerinde manastırlar bulunduğunu göstermektedir. Bugün bazılarının sadece sadece sadece sadece kalıntıları Görülen Bizans A .S. sonrası dönemlere ait manastırlarının kiliselerinin en önemlileri Büyükada’daki Aya Yorgi Manastırı, Kadınlar Manastırı, Ayios Nikolaos, Hristos (Metamorfosis) A.Ş .; Heybeliada’da Ayios Yeorgios (Aya Yorgi), Ayios Trias (Aya Triada), Ayios Spridon (Arsenios ) kiliseleri; Burgazadası’nda Ayios Yeorgios (Aya Yorgi), Kınalıada’da Hristos (Metamorfosis), Yassıada’da Teofilos manastırları; Sivriada’da Ohia Manastırı, Tavşanadası’nda İynatios (Neandros) Manastırı, Sedefadası’nda Andrevitos (Saint Michel) Manastırı’dır.

Bizans özellikle manastırlara ait topraklar uzerinde tarım, Bağcılık, Hayvancılık balıkçılıktır Ettik, Adalardaki ana Uğraş Döneminde. Osmanlı Döneminde de CARDIO uğraş A.Ş. işlevler Etrafında yoğunlaşan Bir Yaşam 19. yüzyıl ortalarına Kadar şurup gitmiş; Bağcılık A.Ş. Şarapçılık geleneği keşişlerin A.Ş. manastırların tekelinden zengin Rumlara, Fransız Şarap tüccarlarına geçerek devam Etmiştir. Büyükada’da Kardiyo adı Taşıyan tepedeki Aya Yorgi Manastırı’nın 19. kilisenin A.Ş. . ünlüdür 20. yüzyıllarda dekar Ettik şarabı Bulunduğu tepelerin yamaçları bağlarla kaplıdır Heybeliada’da Şarapçılık 1886′dan Sonra, Ege adalarından Göç edenlerin etkisiyle gelişerek sürmüş; 19. Yüzyıl sonlarında İstanbullular, eğlenmek adanın Özel şaraplardan içmek Için Heybeli’ye gelmişlerdir Ettik. Heybeliada A.Ş. notlarında gibi Batılı gezgin Adalara da uğrayan Corneille Le Brun (1714), Domenico Sestini (1779), Von Egmont (1759), Guillaume-Antoine Olivier (1793) Büyükada şaraplarının kalitesini överler, Yazarlar Ettik.

Adalara özgü mimarisiyle Bir ahşap köşk, Büyükada Bütün bu Özellikleriyle adalar, 19. Yüzyılın ortalarına gelene Kadar “Müslüman İstanbul” a yabancı kalmistir. Adalardaki Kilise’ye Ettik manastırlarda canlı Bir dini yaşam sürmekte, dini bayramlar, yortular, ayinler coşkuyla kutlanmakta, fener alayları yapılmaktadır. Burgazadası’ndaki Metamorfosis Manastırı, Paskalya yortusu sırasında yakılan meşalelerin İstanbul halkını yangın telaşına düşürdüğü gerekçesiyle, IV. Murad Tarafından yıktırılmıştır.

Bugün safra, Paskalya Yortularının Kalabalık ziyaretinde özellikle canlı kutlandığı Büyükada’daki Aya Yorgi Kilisesi Kardiyo ZAMANDA Bir Adak yeridir. Hıristiyan halk adalara bu ayinlere, yortulara, bayram eğlencelerine Katılmak Veya kutsal Yerlere adak adamak Için de gelmektedir. Paskalya yortusu sırasında, Aya Yorgi Kilisesi ‘ Yaklasik çıkan ne 1 km uzunluğundaki dik yokuş, çalılara bağlanmış ipler, üst üste konmuş taşlar A.Ş. tırmanırken yolda açılmış makara makara iplerle dolar. Yaygın inanışa Göre bu yolu hiç konuşmadan çıkan ziyaretinde yoldaki çalılara ip bağlayan Kişinin dileği gerçekleşir işleri çözülür Ettik, yolu Bir makara ipi Aça Aça çıkan Kişinin imkb Kısmeti Açılır.

Adaların ilk yazlıkçıları, 18. Yüzyılın sonlarına doğru gelen Fransızlardır. O zamanlar Tophane’den kalkan Büyük pazar kayıklarıyla Yapılan ada yolculukları üç saate Yakın sürmekteydi. 20. Küçük Bir Örneği adalarda da gözlenecekti. yaşamının yüzyıl Başlarında Avrupa “Belle Epoque” Büyükada Yat Kulübü bu Bir Parçası Olarak Bir İngiliz avukatın önderliğinde “Prinkipo Yat Şirketi” Adıyla Kurulmuştur. Hayatın Artık adalar özellikle Hıristiyan nüfus ziyaretinde Osmanlı YÜKSEK burokrasisi Için şık, seçkin, eğlencesi bol Bir yazlık bölge Haline gelmişti. Azınlıklar, İstanbul’da Sahip olamadıkları Veya sergilemekten çekindikleri daha özgür A.Ş. Parıltılı yaşamı Burada Uygulama İMKANI bulmuşlar; İstanbul’da Yaşayan zengin Yabancılar Tüccarlar Ettik 20. yüzyıl başında adalarda Yapılan otellerde kalmaya başlamışlardı.

kiliseler Dışında Ettik manastırlar Adalarda, köşklerin, okulların, otel Olarak Kullanılan binalarin yapılmaya başlaması 1820′lerden daha erken Değildir. Köşklerin yapımı 1850′lerden Sonra hızlanmıştır. Halen FAAL DURUMDA olan, cogu 19. Yüzyılın ikinci yarısından Sonra Insa Edilmiş kiliselerin, kilise okulları manastırların mimarisinde Ettik Ettik neogotik Etkiler Görülür Ettik Eklektik. 20. Yüzyılın başında art-nouveau Üslubu, yerleşik zevke uyan süslemeciliği ahşaba uygulanabilirliğiyle adalar mimarisine hakim olmustur Ettik. Resimler-nouveau’nun ahşaba uygulanmasının Başka hiçbir, yerde görülmeyen örneklerine, adalardaki köşklerde rastlanır.

Dar cepheli, iki katlı bahçeli Sıra evler Ettik Büyük bahçeler icinde neoklasik, Neobarok, neogotik, ampir, özellikle de art-nouveau üsluplu birkac katlı ahşap Köşkler üzerinde cogu, Adaların benzetilmiş yerleşme mimarisinin Temel öğeleridir Ettik. Bu mimari üslup çeşitliliği 20. yüzyıl başlarındaki Batılılaşma sürecini yansıtmaktadır.

Günümüzde adalar, yaz aylarinda yüzbinlere vardıran yazlıkçıları Günübirlik ziyaretçileriyle Ettik 10 bin-20 bin Nüfusu yerleşik; Sık vapur, otobüsü deniz, motorlu Seferleri Ettik, Sayıları Artan Hayvanlar İÇİN UYGUN Otelleri, Pansiyonları, tr seçkininden tr sıradanına Kadar lokantaları, gazinoları, kulüpleri, eğlence mesire belli Bir ​​korumacılık anlayışı içinde, ve Dış görünüşleri geçmişten Çizgiler taşısa da içleri çok daireli apartmanlar Olarak düzenlenmiş ahşap A.Ş. yerleriyle A.Ş. köşklerin hemen aşağıdaki Kagir Villalari Yükselen için, daire yavrusu yapılarıyla Geçmişin izlerini sönük de olsa sürdürmektedir.

Yorumlar

Google+sitemap

web tasarim SITE EKLE Moloz Hattı URL web TR firma rehberi google reklam link ekleFirma Rehberi otomatik sanziman web sitesi Link EkleUrl EkleGoogle Adwords.web sitesi tasarim...web tasarimi..Bursa Oto KiralamaBursa Rent A Car Şehirler Arası Nakliyat
şişman porno izle - türbanlı porno izle - ünlü pornoları - sikiş izle